Strip Review: De Klaagzang van de Verloren Gewesten: De Heksen 2

In deel 2 van de De Klaagzang van de Verloren Gewesten: De Heksen nemen scenarist Jean Dufaux en tekenaar Beatrice Tillier ons verder mee in het duistere sprookje dat in deel 1 begon.

De Heksen 2

In het eerste deel van De Heksen maakten we kennis met de halfzoon van koning Brendam, Vivien van Agurie. Hij wil een plek aan het hof van de koning veroveren, maar de koningin en haar zoon, erfprins Elgar zien dat niet zitten. Vivien werd van een moordaanslag gered door de mooie Oriane, die in een vervallen kasteeltje in een bos woont met haar moeder. En dan was er ook nog dat mysterieuze beeld van de demon Blackhead in hun tuin.De Heksen 2

Deel 1 schetste vooral de sfeer en de belangrijkste personages. In De Heksen 2 komt de centrale plot meteen goed op gang. In het koninkrijk ligt de macht niet zozeer bij de koninklijke familie, maar bij een groep heksen en demonen, die elkaar bestrijden. Zo is er een katachtige draak verstopt in het paleis, die met behulp van de koningin wraak wil nemen en de oude demon Blackhead tot leven wil wekken.

De Heksen 2

Het verhaal van Dufaux bestaat uit bekende fantasy elementen, maar die worden hier zo ingezet, dat ze een degelijk, spannend, mysterieus en hier en daar gruwelijk sprookje vormen.

De aantrekkingskracht van dit album zit met name in de mooie en gedetailleerde tekeningen van Beatrice Tillier. Ze maakt goed gebruik van zowel close ups als panorama’s, zodat we de ene keer dicht op de huid en emoties van de personages zitten en daarna weer kunnen genieten van de gedetailleerde en sfeervolle landschappen en omgevingen.

De Heksen 2

Ze neemt heel veel ruimte voor haar tekeningen, waardoor dit verhaal relatief weinig plaatjes en tekst heeft. Maar dat gaat niet ten koste van het verhaal en het leesgenot. Iedere pagina geeft de lezer alle ruimte om alle fraaie details eens rustig te bekijken en het verhaal aan te vullen met zijn eigen fantasie. En dat is een goed recept voor een geslaagd fantasy sprookje.

0.00
8.3

8.5/10